Από πόλη σε πόλη

Kangding, εκπληκτική πόλη

Μετά από την τρελή μέρα στο λεωφορείο αυτό σας είπαμε την τελευταία φοράείχαμε όλο το σαββατοκύριακο για να ξεκουραστούμε και να επισκεφθούμε την πόλη Kangding. Ήμασταν πολύ έκπληκτοι από την ακόμη πολύ σημαντική παρουσία του θιβετιανού πολιτισμού σε αυτήν την πόλη Sichuan που αρχίζει να απέχει πολύ από αυτήν, το Θιβέτ. Παντού στους δρόμους συναντήσαμε τους Θιβετιανούς και τα όμορφα χαρακτηριστικά πρόσωπα τους και τα χαρακτηριστικά ρούχα τους. Συναντήσαμε επίσης πολλούς μοναχούς (και καλόγριες) στα μπορντό φορέματά τους, επειδή η πόλη φιλοξενεί πολλούς ναούς και μοναστήρια. Σε έναν ναό αλλού, μας εξέπληξε να βλέπουμε μια φωτογραφία του Δαλάι Λάμα, μια εικόνα που πιστεύουμε ότι απαγορεύεται αυστηρά στην Κίνα!

Ανανέωση θεώρησης… ουχ, ωχ, ωχ!

Μόλις περάσει το Σαββατοκύριακο, πηγαίνουμε στο PSB (αστυνομικό γραφείο ασφαλείας) μόλις ανοίξουν, όπου θέλουμε να ανανεώσουμε τις βίζες μας: τελειώνουν την επόμενη μέρα! Είμαστε πάντα μαζί απελευθερώθηκαν μπαλώματα.
Η αστυνομικίνα κοιτάζει τον υπολογιστή της και μας λέει ότι ποτέ δεν έχουμε κάνει check in σε ξενοδοχεία και ότι χρειάζεται 5 εγγραφές! Με μία ή δύο εγγραφές μπορεί να μας δώσει μόνο 5 ή 10 επιπλέον ημέρες. Σε όλες τις πληροφορίες που λάβαμε, αυτό δεν αναφέρθηκε ποτέ! Τελικά μας λέει να πάμε για check in για το ξενοδοχείο στο οποίο βρισκόμαστε και να επιστρέψουμε στις 2μμ, ίσως να είναι καλό ... Περάσαμε το τέλος του πρωινού σε άλλο αστυνομικό τμήμα για να κάνουμε check in. Στις 2 μ.μ., λίγο άγχος, επιστρέφουμε εκεί, βοηθήσαμε με τη μετάφραση από τον διευθυντή του ξενοδοχείου, έναν αξιολάτρευτο Θιβέτ. Η αστυνομικίνα που τακτοποίησε να μας συναντήσει δεν είναι εκεί και κανείς δεν μπορεί να μας πει πού είναι "ίσως θα επιστρέψει, περιμένετε ένα λεπτό". Μετά από λίγο, τελικά τους ζητάμε να την καλέσουν: απενεργοποίησε το τηλέφωνό της. Περνάμε το απόγευμα προσπαθώντας να διαπραγματευτούμε με τους άλλους αξιωματικούς, πηγαίνουμε ακόμη και σε άλλο γραφείο όπου εργάζεται η αστυνομικίνα. κανείς δεν ξέρει πού είναι! Στις 4:30 μ.μ. ένας πιο κατανοητός συνάδελφος βγαίνει από το σχολείο των παιδιών της για να προσπαθήσει να την βρει. νέα αποτυχία. Η γαλλική πρεσβεία μας λέει μέσω τηλεφώνου ότι δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να κάνει για εμάς, αυτό είναι, η κινεζική διοίκηση ...
Στις 5 μ.μ., που δεν θέλαμε να φύγουμε από το γραφείο προτού τουλάχιστον είχαμε ένα έγγραφο που να πιστοποιεί ότι ήμασταν εκεί εγκαίρως αλλά ότι δεν μπορούσαν / ήθελαν να ξανακάνουν τις βίζες μας, καταφέραμε να μιλήσουμε με τον επικεφαλής του PSB. Τώρα μας προσφέρει βίζα 20 ημερών, αν επιστρέψουμε την επόμενη μέρα. Αρνούμαστε, δεν τους εμπιστευόμαστε πλέον - και γνωρίζοντας ότι στο Leshan, μπορούμε να έχουμε έναν μήνα!
Πήγαμε λοιπόν την επόμενη μέρα, 14 Απριλίου, την τελευταία ημέρα ισχύος των βίζας μας, για 7ωρη διαδρομή με το λεωφορείο στο Leshan. Καταλάβαμε ότι το να είσαι και τα τέσσερα, βοηθάει πολύ να στηρίξεις τις γαλέρες! Στο λεωφορείο, ήταν δύσκολο να μπουν τα ποδήλατα στα αμπάρια, με ένα καλό σπρώξιμο, κατέληξε να κλείσει. Επίσης, παίρνουμε έκπτωση 50¥ για τον οδηγό που παίρνει την προμήθεια του (σε αντίθεση με τα 200¥ που ζητήθηκαν), αφού προσποιήθηκε ότι δεν κατάλαβε για 10 λεπτά, και φυσικά χωρίς να έχει κανένα ίχνος εισιτηρίου για τα ποδήλατα.
Φτάνουμε στο Leshan στις 2:30 μ.μ., βρίσκουμε ένα ξενοδοχείο που μας δέχεται (με λίγη δυσκολία) και πηγαίνουμε στο PSB. Υποβάλλουμε τα αρχεία μας, δεν υπάρχει αμφιβολία για τις 5 ηχογραφήσεις αυτή τη φορά. είναι 4:45 μ.μ., κλείνει στις 5 μ.μ.! Φου, ήμασταν καυτοί!

Leshan

Έχουμε λοιπόν 48 ώρες για να επισκεφτούμε την πόλη. Στην προκυμαία, πολλοί παππούδες παίζουν mahjong, κινεζικό σκάκι και άλλα άγνωστα παιχνίδια. Στο τέλος των προκυμαιών, μπορούμε να δούμε λίγο ο γιγαντιαίος Βούδας που κάνει την πόλη διάσημη: ύψος 71 μέτρα και πλάτος 28 μέτρα!
Στο δείπνο, σε ένα μικρό εστιατόριο, ένας Κινέζος που μιλάει Αγγλικά κάθεται στο τραπέζι μας για να συνομιλήσει. Στη συνέχεια, μας καλεί να πάρουμε τσάι στο γραφείο του. Έχουμε το δικαίωμα στην παραδοσιακή τελετή τσαγιού! Συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουμε συναντήσει κανέναν: εργάζεται σε ακίνητα, διαθέτει αμπελώνες και σαλόνι ομορφιάς. Φεύγουμε με τα χέρια μας φορτωμένα με φρούτα και κιτ μανικιούρ!
Αλλά το Leshan είναι επίσης μια μεγάλη πόλη, και με την πόλη συναντάμε επίσης τον θόρυβο των πωλητών του δρόμου, της μεγάλης κυκλοφορίας, της κινεζικής ζωής. Επιστροφή στην πραγματικότητα μετά από αυτές τις τελευταίες εβδομάδες στα βουνά!

Τσενγκντού, η πολύπλευρη γκρίζα πόλη

Μετά τη συλλογή των βίζα μας, πηγαίνουμε στο σταθμό λεωφορείων για το Τσενγκντού (σταθμός Xiaoba: νότια, 5-6 χιλιόμετρα από το κέντρο). Για άλλη μια φορά θέλουν να πληρώσουμε για τα ποδήλατα και για άλλη μια φορά η τεχνική «χωρίς απόδειξη χωρίς χρήματα» λειτουργεί τέλεια! 2 ώρες αργότερα βρισκόμαστε στο Τσενγκντού, την πρωτεύουσα του Σιτσουάν. μια άλλη μεγάλη κινεζική πόλη: 10 εκατομμύρια κάτοικοι!
Μένουμε 4 ημέρες στο Chengdu, με οικοδεσπότη την Angélique, ένα γαλλικό ζεστό ντους! Μας υποδέχεται και τους τέσσερις για τρεις νύχτες στο σαλόνι της. Με όλα τα υπάρχοντά μας, είμαστε λίγο ενοχλητικοί… Ευχαριστούμε Angelique για το υπέροχο καλωσόρισμα!
Στο Chengdu, επισκεπτόμαστε το Giant Panda Center: ένα κέντρο για την προστασία και την αναπαραγωγή των πάντα. Λοιπόν, είναι ακόμα λίγο πολύ ζωολογικός κήπος! Θα έχουμε όμως υπόψη μας το τάισμα των ενηλίκων και κυρίως την ώρα του μπάνιου των μικρών 7-8 μηνών, πραγματικά πολύ χαριτωμένο!
Περνάμε επίσης από τη συνοικία του Θιβέτ, η οποία μας βυθίζει γρήγορα στην ατμόσφαιρα των τελευταίων εβδομάδων. και η «ψεύτικη παραδοσιακή παλιά πόλη Χαν», χτισμένη για τουρίστες σε αυτήν τη σύγχρονη πόλη. Το μοναστήρι Wenshu φαίνεται πιο αυθεντικό και είναι εντυπωσιακό να βλέπουμε δεκάδες (εκατοντάδες;) άτομα όλων των ηλικιών να προσεύχονται.
Διαφορετικά, το Τσενγκντού δεν είναι μια πολύ συναρπαστική πόλη, με πολύ γκρίζα και κομμουνιστική αρχιτεκτονική, με τεράστια σούπερ μάρκετ σε κάθε μεγάλο σταυροδρόμι ...

Πάρτε πίσω το ποδήλατο!

On reprend les vélos avec plaisir le lundi 20 avril. Comme toute grosse ville, en sortir à vélo n’est pas très drôle : au bout des 90 kms de cette première journée, on quitte enfin un peu l’urbanisation chinoise… En plus le vent n’est pas dans le bon sens, et on a un peu de casse sur mon vélo – une soudure du porte-bagages arrière qui lâche (réparée avec notre magique paracorde) et une belle crevaison.
Le soir au dîner, je vais (seule) chercher un plat de nouilles à emporter : je passe 20 minutes à expliquer que j’en veux deux… en vain ! Les joies de la communications en Chine ! 🙂
Την επόμενη μέρα, το σκηνικό είναι λίγο πιο πράσινο, αλλά ο δρόμος εξακολουθεί να είναι ένας μεγάλος εθνικός. Βαριέμαστε ... Σταματάμε για τη νύχτα στην πόλη Wenchang, όπου βρίσκουμε ένα ξενοδοχείο που ο Thomas διαπραγματεύεται για ¥ 50. η άνεση δεν είναι μεγάλη αλλά είναι εντάξει. Όταν ο ξενοδόχος προσπαθεί να μας εγγράψει στον υπολογιστή της, δεν μπορεί και καλεί την αστυνομία για βοήθεια. Ένας αστυνομικός έρχεται. μας λέει ότι δεν μπορούμε απλώς να καθίσουμε εκεί, να κάνουμε τη δουλειά μας και να τον ακολουθήσουμε ... Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχουν κάμερες παρακολούθησης σε αυτό το ξενοδοχείο, οπότε δεν του επιτρέπεται να καλωσορίζει τους ξένους. Αυτό εξηγεί ίσως τις πολλές ανεξήγητες αρνήσεις που είχαμε σε μερικές πόλεις! Εξηγούμε στον αστυνομικό ότι δεν μπορούμε να πληρώσουμε πάρα πολύ για το ξενοδοχείο. Μας λέει εντάξει και ακολουθούμε το βαν του. Σταματά μπροστά από ένα πολύ φανταχτερό ξενοδοχείο… Είμαστε σε επιφυλακή, πόσο θα μας κάνει να πληρώσουμε ;! Ο αστυνομικός καλεί τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου, διαπραγματεύεται ... και καταλήγει να μας λέει 60 a τη νύχτα σε ένα δωμάτιο αξίας 220 ¥, προς τιμήν του καλωσορίσματος ξένων ταξιδιωτών ! Ένα πολυτελές ξενοδοχείο για 60; πηδούμε για χαρά! Και δεν τελείωσε: προσφέρεται πρωινό!
Μετά από αυτόν τον καλό ύπνο σε αυτό το άνετο κρεβάτι τόσο μεγάλο, πρέπει να χτυπήσουμε ξανά το δρόμο. Sniff, σε αυτήν την τιμή, θα είχαμε μείνει περισσότερο!

Μέσα από τα δάση

Troisième jour de route on retrouve une petite route très sympa et peu passante. On alterne entre villages et forêts, sur une route qui monte et descend gentiment. Après ce qu’on a fait dans les montagnes, des montées de 4-5 kms ça nous paraît plus facile ! Pendant un long moment, on passe entre les cyprès, arbres sacré en Chine. Les chinois s’arrêtent pour se prendre en photo avec les plus gros arbres.
Βάζουμε τη σκηνή στο τέλος της ημέρας σε αυτήν την καταπράσινη φύση. Την επόμενη μέρα είμαστε μάλλον στις πλαγιές του βουνού, με ωραία θέα. Στο δρόμο, συναντάμε έναν νεαρό 19χρονο Κινέζο ποδηλάτη που κατεβαίνει από τη Λάσα. Τελειώσαμε τη μέρα μαζί, αλλά η συζήτηση για τις μοτοσυκλέτες είναι περίπλοκη αφού δεν μιλάει Αγγλικά. Όμως μαζί θαυμάζουμε τα όμορφα τοπία, τα καταπράσινα φαράγγια στα οποία περνάμε. Κάμπινγκ μαζί το βράδυ, κάνουμε φωτιά. Τα ελεύθερα χέρια μπορούν να συζητηθούν πιο εύκολα, κυρίως χρησιμοποιώντας Πλέκο, Αγγλικό / Κινέζικο λεξικό στο τηλέφωνο. Τον ρωτάμε γιατί τόσοι Κινέζοι πηγαίνουν στη Λάσα με ποδήλατο: απαντά ότι είναι «να βρεθούν» και να πραγματοποιήσουν ένα όνειρο ...

Παρασκευή 24 Απριλίου, λυπούμαστε για τα τελευταία χιλιόμετρα μας στους κινεζικούς δρόμους. Με ό, τι θέλουμε να κάνουμε και το χρόνο που δεν είναι ελαστικό, πρέπει να πάμε ένα λεωφορείο για το Xi'an, από όπου θα φτάσουμε στο Πεκίνο σε λίγες μέρες και μετά από εκεί τη Μογγολία. Αφήνουμε τον Κινέζο φίλο μας να συνεχίσει το ταξίδι του μόνος του, απογοητευμένος που δεν μπορούσαμε να μοιραστούμε περισσότερα και να τον αφήσουμε ήδη.

Μερικά ακόμη ανέκδοτα:

Πώς επιλέγετε τι να φάτε όταν η σερβιτόρα σας δίνει ένα μενού όλα στα κινέζικα με ένα μεγάλο χαμόγελο; (Oui, oui, ils n’ont toujours pas compris qu’on ne pige pas plus le chinois écrit que l’oral ! 🙂 ) -> plusieurs possibilités :
– Χρησιμοποιείται πιο συχνά από εμάς: να πηγαίνουμε γύρω από τα τραπέζια όπου οι άνθρωποι τρώνε. είναι ωραίο, είναι συχνά μια ευκαιρία να γνωρίσεις κόσμο! Αλλά μερικές φορές δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στο εστιατόριο, οπότε πρέπει να κάνετε διαφορετικά!
– Πηγαίνετε στην κουζίνα, δείξτε τους μια μελιτζάνα, φασόλια, ένα κομμάτι τόφου, με λίγα λόγια υλικά που μας αρέσουν. Τα καταφέρνουν και αν είναι καλοί μάγειρες σου φτιάχνουν τρία νόστιμα πιάτα! Προσθέτεις σε αυτά "με κάνει" (ριζ) και έχετε ένα υπέροχο γεύμα!
– Επιλέξτε τυχαία στον χάρτη: η εικασία είναι γεμάτη αγωνία και μερικές φορές δίνει εξαιρετικές ανακαλύψεις! Το ταξίδι σημαίνει επίσης να αφήνεις τον εαυτό σου να εκπλαγεί.

Ζήσε τη ζωή μου το αστέρι : ναι, οι ντόπιοι πάντα μας ζητούν φωτογραφίες μας. Και αυτό ισχύει για όλα τα είδη ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένης της αστυνομίας!

Οι Κινέζοι ποδηλάτες της Λάσα : σας είπαμε την τελευταία φορά. Νομίζαμε ότι η διαδρομή τους ήταν «Τσενγκντού-Λάσα», αλλά μεταξύ Τσενγκντού και Ξιάν, συνεχίζουμε να συναντάμε πολλούς Κινέζους ποδηλάτες. Είναι σε μια ομάδα ή μόνα τους, συχνά βαθιά στο πράγμα τους, αλλά μερικές φορές βγαίνει λίγο «γεια», αλλά υπάρχει μια συνέπεια… είναι πολύ ελαφριά φορτωμένα. Αρκετά για να φορέσετε κάποια ρούχα και προϊόντα περιποίησης (συνήθως κοιμούνται σε έναν ξενώνα). Αλλά είμαστε εντυπωσιασμένοι που βλέπουμε τόσα πολλά σεζόν όταν γνωρίζουμε ότι περίπου 4000 μέτρα περνούν ακόμα στο χιόνι! Και ειδικά επειδή πολλοί φαίνεται να υποφέρουν σωματικά στους λόφους επειδή υπάρχουν πολλοί από αυτούς, εκείνοι που ωθούν το ποδήλατο από την αρχή της ανάβασης ...

Λογοκρισία στην Κίνα ... Σε καθημερινή βάση, δεν το αισθανόμασταν πάρα πολύ, εκτός από τον αποκλεισμό ορισμένων ιστότοπων. Σε μεγάλες πόλεις, μπορεί να νομίζετε ότι βρίσκεστε σε μια ελεύθερη και ανοιχτή χώρα, συχνά μοιάζει πολύ με την Ευρώπη. Ωστόσο, εκείνοι που έχουν ζήσει εκεί για κάποιο διάστημα το βλέπουν. Η Angélique μας εξήγησε ότι οι μαθητές της από τη Συμμαχία Française στερούνται απόλυτα γνώσης και ανοίγματος στον κόσμο: αγνοούν γεγονότα όπως η πρόσφατη «επανάσταση στην ομπρέλα» στο Χονγκ Κονγκ. και ακόμη και τα γεγονότα του Τιενανμέν το 1989, η δική τους ιστορία, δεν μελετώνται. Το φιλτράρισμα των πληροφοριών που τους παρέχεται είναι σημαντικό. Για παράδειγμα, έχουν Baidu, τους google Κινέζικα, αλλά ο αριθμός των αποτελεσμάτων για την ίδια αναζήτηση θα ήταν σημαντικά χαμηλότερος από το Google.